Üdvözöljük! Lépjen be, vagy regisztráljon.


Belépés

Egymillió elektromos autó 2020-ra

Cikk mentése a konyvjelzők közé
Cikk nyomtatása
Cikk elküldése levélben
Elektromos autó töltőállomás
elenleg 1452db elektromos autó járja az utakat Németországban

A német korámny 470 millió eurós támogatást irányzott elő elektromos autók és a hozzájuk kapcsolódó technológia fejlesztésére 2020-ig. A célkitűzések üdvözlendők, de a program bírálói szerint még számos részlet kidolgozásra vár.

Németország abból a célból indított kampányt, hogy 2020-ra 1millió elektromos autó árassza el a hazai utakat, továbbá a kapcsolodó technológiák terén piacvezetővé tegye az országot.
A programot -amely 470 millió eurós gazdaságösztönző csomagot irányozott elő- a kritika túl homályosnak titulálta, mivel a részletek kidolgozása és a források előtermtése már az új kormányra vár.

"A célunk, hogy Németországot piacvezetővé tegyük az elektromos közlekedésben" nyilatkozta a gazdasági miniszter, Karl-Theodor zu Guttenberg, továbbá kijelentette, hogy 1 millió elektromos autó üzembehelyezése "ambiciózus cél, de úgy gondoljuk, hogy olyan cél, amit meg lehet valósítani."

Németországban több mint 41 millió személygépkocsi járja az utakat, melyek közül jelenleg azonban csak 1452 db elektromos hajtású autó. A kormány a támogatás jelentős részét az akkumulátorok kutatásra szánja. Mindenzt annak érdekében teszi, hogy az utakon a jövőben megjelenő autók energiaellátásában a hazai termelésnek elsődleges szerepe legyen, elkerülendő, hogy az ország jelenlegi külső olajfüggőséget a jövőben egyfajta hasonló akkumulátor behozatali függőség váltsa fel.

Az elektromos autók eladását 2012-ben tervezik elindítani, de még nem tisztázott milyen ösztönzőprogram segíti majd a leendő vásárlók meggyőzését. A terv kritikusai a hiányzó megvalósítási részletek mellett rávilágítanak arra a tényre is, hogy a gazdasági válság nyomán korábban meghírdetett 500 millió eurós használtautóbeszámítási programmal összehasonlítva ez az ambiciózus terv rendkívül alulfinanszírozottnak tűnik.

Mindenesetre a terv rávilágít arra, hogy a német autógyártók erőteljesen próbálnak felzárkózni versenytársaikhoz a jövő zálogának tekintett elektromos autók technológiájában.

Utoljára módosítva: 2010. december 10. @ 16:19

Hozzászólások:

  • lordofearth

    Az ilyen döntéseket nem szakemberek hozzák és nem szakembereknek kedvez. A monpol heyzetben levő autógyárakhoz jut el a támogatás, az igazán flexibilis kisvállalkozók szinte semmit sem kapnak belőle. Ezek a fajta döntések hasonlóak az Únió minden országában - azaz csak fals marketing démon

    lordofearth
    #1 | 2010. január 31. @ 14:34
  • géza

    szar az elektromos auto mert nem olcsob mint egy dizel

    géza
    #2 | 2010. április 15. @ 17:35
  • ecog

    kedves géza! sajnos a dízel autó a lehető legrosszabb választás a létező alternatívák közól, mert a részecskéi bejutnak a tüdődbe. üdv.

    ecog
    #3 | 2010. május 12. @ 11:30
  • qXGNkStfLMHKFwTin

    I wanted to spend a mniute to thank you for this.

    qXGNkStfLMHKFwTin
    #4 | 2011. július 01. @ 18:42
  • VxVJzcrSVHXmMAXP

    CdQeMZ wdypnswrejuc

    VxVJzcrSVHXmMAXP
    #5 | 2011. július 02. @ 11:14
  • FweELzHnFRmiDxsmh

    fSrwkJ , [url=http://ombpwqeeamsp.com/]ombpwqeeamsp[/url], [link=http://hrzaluezstmu.com/]hrzaluezstmu[/link], http://uthtslutskac.com/

    FweELzHnFRmiDxsmh
    #6 | 2011. július 03. @ 14:13

Szóljon hozzá Ön is!

Nincs szükség regisztrációra!
Egyszerűen csak írja meg hozzászólását és küldje el. Véleménye vagy hozzászólása azonnal megjelenik az oldalon.


Hírarchívum
Kövesd az Aeco-t a Twitteren!
powered by Saurus FREE CMS