Üdvözöljük! Lépjen be, vagy regisztráljon.


Belépés

Elektromos kerékpár kinetikus energiatárolóval

Cikk mentése a konyvjelzők közé
Cikk nyomtatása
Cikk elküldése levélben
Koppenhágai kerék - elektromos kerékpár
Koppenhágai kerék - kinetikus energiát hasznosító elektromos kerékpár. A kerék cseréjével bármilyen bicikli pár perc alatt átalakítható elektromos kerákpárrá.

Kinetikus energiatárolóval felszerelt elektromos kerékpárt mutattak be a koppenhágai klímacsúcs alkalmával. A különleges kerék, ami az innovatív hajtásrendszert tartalmazza a Koppenhágai kerék névet kapta, így minden bizonnyal az időzítés sem véletlen.

Elektromos hajtású kerékpárDecember közepén mutatták be Koppenhágában azt az újfajta, a Forma 1-ből már ismert kinetikus energiatárolóval (KERS) szerelt kerákpárt, melynek célja talán az elektromos kerékpárok piacának forradalmasítása lehet. A rendszer nem csak a meghajtás és energiatárolás szempontjából különleges, hanem egy kis közösségi jelleget is tartalmaz azáltal, hogy egy iPhone alkalmazás segítségével nyomon követhetjük barátainkat, információkat kérhetünk le a légszennyezettségről, vagy akár a folgalmi adatokról, stb.

A fejlesztés legnagyszerűbb tulajdonsága, hogy segítségével pár perc alatt minden kerékpár átalakítható a kinetikus energiát hasznosító elektromos kerékpárrá. Az összes elektronika, a teljes energiaároló egység és a meghajátst biztosító szerkezetek mind a kerékagyban kaptak helyet, így a kerákpár a hátó kerék kicserélése után máris élvezhetjük az elektromos bicikli előnyeit.

Amikor fékezünk a mozgási energiát egy elektromos motor alakítja elektromos árammá, ami akumulátorokban tárolódik el, és azonnal visszanyerhető, amint szükségünk van rá. - mondta Carlo Ratti a MIT SENSEable City Laboratory igazgatója.

A Koppenhágai kerék az elektromos motor és a hozzá tartozó akumulátokor mellett tartalmaz egy három sebességes agyváltót, forgatónyomaték-érzékelőt, GPS-t, bluetooth és GPRS kapcsolatot, továbbá különböző érzékelőket (CO2, NOx), melyek a környezeti zajt, légszennyezettséget, páratartalmat és hőmérsékletet figyelik.

Ön kerékpárral, vagy autóval közlekedik?
Ossza meg velünk véleményét a hozzászólások között! Nincs regisztráció!

Elektromos és kinetikus kerékpár kerékA Koppenhágai kerékkel felszerelt elektromos kerpár állapotáról, teljesítményéről, sebességéről, és az érzékelők által szolgáltatott adatokról bluettoth-on keresztül a telefonunkon kaphatunk információkat. A speciálisan a kereket használó elektromos kerékpárokhoz kifejlesztett iPhone alkalmazás a pillanatnyi teljesítmény adatok mellett képes barátaink helyzetének mutatására, a szenzorok által mért adatok továbbíására, a kerék beállításainak módosítására, a felhasználók által mért adatok lekérésére, stb. Az élő internet kapcsolat és a közösség adta lehetőségek kihasználásával a funkciók és lehetőségek köre szinte végtelen, ami egy egészen újfajta városi kerékpározás jövőjét jelentheti.
A mért adatokba és jövőbeli lehetőségekbe már most is bepillantást nyerhetünk egy kicsit körülményes, de érdekes honlapon keresztül.

A híresztelések szerint az akumulátorok teljes feltöltöttség mellett 40km-es táv megtételére képesek, és ez a távolság akár a duplájára is növelhető abban az esetben ha egy kicsit pedálozunk.
Arról azonban nincs információ, hogy ezt a távolságot milyen sebsség mellett képes megtenni a kerékpár és lehetséges e az akumulátorokat hálózatról is tölteni. Arról sem tudni egyelőre bővebben, hogy mekkora a szerkezet súlya, hogy ebből a szempontból mennyiben különbözik a jelenleg is kapható elektromos hajátsú megoldásoktól.

A tervek szerint a gyártást már 2010-ben megkezdik és reményeink hamarosan minden érdeklődő számára kipróbálható lesz ez a fajta elektromos kerékpár.

Utoljára módosítva: 2010. december 10. @ 16:22

Hozzászólások:

  • eco

    Látványos fejlesztés, elfogadnám... Kérdés mennyibe fog kerülni, ha egyáltalán megjelenik valaha a piacon. Smile

    eco
    #1 | 2010. január 11. @ 17:30
  • anonymus

    Egy ilyen nekem is kellene! Mondjuk már van egy elektromos kerékpár otthon, de lecserélném Razz

    anonymus
    #2 | 2010. január 11. @ 17:34
  • anonymus

    A magyar változat szódavizet is készit, hogy fröccsöt tudjunk inni!

    anonymus
    #3 | 2010. január 12. @ 11:50
  • liv

    ez baromi jó, ha valaki hegyre (pl budára) megy és nem akar izzadva hazaérni, mellesleg nincs pénze valami flancos drága elektromos bicajra, annak ez megoldás lehet pl. én is járnék bringával melóba csak nincs kedvem leizzadni, viszont be i skarok érni.

    liv
    #4 | 2010. február 04. @ 16:24
  • anonymus

    túl szép ahhoz, hogy igaz legyen!

    anonymus
    #5 | 2010. február 09. @ 14:49
  • anonymus

    A hülyités határtalan.

    anonymus
    #6 | 2010. február 23. @ 17:00
  • ecog

    miért hülyítés? mójó persze ez nem egy környezetvédő termék, de az autónál jobb. ezt láttátok már?http://kerekagy.blog.hu/2010/04/07/autosokat_szoktatna_biciklire_a_neves_autodizajner

    ecog
    #7 | 2010. április 08. @ 11:15
  • Göblyös János Attila

    meddig kellet várni ere a fejlesztésre ? ameddig már majdnem kipusztítottuk a gépjárműveinkel terepjáróinkal a földet ! én úgy gondolom lehet ezt a kerékpárt Gyártani ingyen energiát gyűjtő gyáralban szellemműly formályában is ! akor nem aggódtok az árakért és a környezetszenyezés miatt G IFT

    Göblyös János Attila
    #8 | 2010. április 14. @ 15:13
  • v. Dudas Jeno Zsolt

    Mar regota varok erre a hirre, en is szeretnek egy ilyen biciglit. Vagy egy olyan kocsit amit a fennt talalhato linkkel jelzett oldalon te is megepithetsz... Smile
    http://fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert49/Plauson.htm

    v. Dudas Jeno Zsolt
    #9 | 2010. április 30. @ 12:18
  • Gerzson

    2011 júniusától árulják és 600 dollárba fog kerülni.
    Kár, hogy belebonyolították az iPhone-t is, szerint az is jelentősen megdrágította. Annak a fejlesztését az "open" közösségre kellett volna bízni, ha már beletették, igazi szükség nélkül.

    Gerzson
    #10 | 2011. január 27. @ 16:53
  • eco

    Gerzson, köszi az információt. Kíváncsian várjuk a fejleményeket. A 120e Ft-os ár így elsőre nem is tűnik horrorisztikusnak. Smile

    eco
    #11 | 2011. január 28. @ 09:30
  • GUspIYbf

    Your article was excellent and eudrite.

    GUspIYbf
    #12 | 2011. július 02. @ 16:19
  • NxVUOpGlSrAPfRTcOFt

    AIRdPS hnatghtdvgxo

    NxVUOpGlSrAPfRTcOFt
    #13 | 2011. július 03. @ 09:11
  • ChRMZIsEoDdrp

    pmfEOu , [url=http://hfmfnpudijsc.com/]hfmfnpudijsc[/url], [link=http://ettgnavpsfdc.com/]ettgnavpsfdc[/link], http://cqkiiowfwrgf.com/

    ChRMZIsEoDdrp
    #14 | 2011. július 03. @ 15:41
  • IMsWPRxUNKxFRLN

    nch5in dwbeabgfupso

    IMsWPRxUNKxFRLN
    #15 | 2011. július 04. @ 13:57
  • kUlmnyIEHCX

    P43ChY , [url=http://gnxvnxjcphnu.com/]gnxvnxjcphnu[/url], [link=http://hgbxzzyfjasv.com/]hgbxzzyfjasv[/link], http://yaycxvlnntyr.com/

    kUlmnyIEHCX
    #16 | 2011. július 05. @ 16:01
  • Lakatos József

    Hogy már lehet-e kapni?és menyiért?

    Lakatos József
    #17 | 2012. július 18. @ 15:27
  • HrrMGnRvEkEmcqmBmfQ

    Szervusz!Nagyon tetszik az oldal!Az, hogy a ciekkk szellősen, jf3l e1tle1thatf3an szerkesztettek, a te9me1k (sze1momra) e9rdekesek, a fogalmaze1s tiszta e9s vile1gos.Magam is rendszeres olvasf3ja vagyok a haze1nkban megjelenő sze1medte1stechnikai magazinoknak e9s e9rdekel minden, ami technika.Csak edgy tove1bb!dcdvf6zlettel: Bandi

    HrrMGnRvEkEmcqmBmfQ
    #18 | 2012. szeptember 15. @ 07:09
  • VuJWZBHti

    90aEJg , [url=http://gunepyoxlejt.com/]gunepyoxlejt[/url], [link=http://yidakorrutpt.com/]yidakorrutpt[/link], http://vwbwwhqdbtrk.com/

    VuJWZBHti
    #19 | 2012. szeptember 16. @ 18:44
  • oGnAlJOYjqN

    aKb9gh rkpjgwncicrm

    oGnAlJOYjqN
    #20 | 2012. szeptember 18. @ 12:32
  • UbfvjxexD

    95lWhO , [url=http://kwrljcqnezxt.com/]kwrljcqnezxt[/url], [link=http://xdruossieths.com/]xdruossieths[/link], http://fdvcfgbweawr.com/

    UbfvjxexD
    #21 | 2012. szeptember 19. @ 03:03

Szóljon hozzá Ön is!

Nincs szükség regisztrációra!
Egyszerűen csak írja meg hozzászólását és küldje el. Véleménye vagy hozzászólása azonnal megjelenik az oldalon.


Hírarchívum
Kövesd az Aeco-t a Twitteren!
powered by Saurus FREE CMS