Üdvözöljük! Lépjen be, vagy regisztráljon.


Belépés

Facebook ellenes Greenpeace kampány

Cikk mentése a konyvjelzők közé
Cikk nyomtatása
Cikk elküldése levélben
unfriend coal
Facebook elleni kampányához toboroz támogatókat a Greenpeace a Facebookon.

Az "unlike coal” szlogennel futó kampányt az idei év elején indította el a Greenpeace, melynek pikantériája, hogy mindezt a Facebook felületein teszi. A környezetvédő szervezet kampányához több mint félmillió felhasználó csatlakozott szeptemberig.

Tavaly novemberben adott ki elsőként sajtóközleményt arról a Facebook, hogy a megnövekvő felhasználói igények kielégítésére szerverközpontot kíván létesíteni az Egyesült Államokban, Oregon államban. Talán nem is gondolták, hogy ezzel a Greenpeace célkeresztjébe kerülhetnek. A konfliktust az okozta, hogy a Greenpeace szerint a Facebook nem járt el elég körültekintően a stratégiai tervezés során, és egy széntüzelésű erőműből tervezi fedezni a szerverpark energiaigényét.

Bár a villamos energia alapvetően tiszta energiaforrás, nem mindegy, hogyan állítjuk azt elő. A széntüzelésű erőművek talán a legszennyezőbb módját jelentik a villamos energia előállításának, ezzel szemben a szélerőművek pedig a legtisztábbat.

Greenpace kampány a tiszta Facebook érdekébenA feszültséget tovább fokozta, hogy a Facebook a szerverparkkal kapcsolatos második bejelentésében szó sem esett a környezetszennyezéssel kapcsolatos aggodalmakról, annál inkább arról, hogy a rohamosan növekvő felhasználói igényeknek köszönhetően kétszer akkora lesz a tervezett szerverközpont, mint azt eredetileg tervezték. A Greenpeace szerint ez nyilvánvalóan dupla akkora környezeti terhelést jelent, aminek hatására még intenzívebb kampányba kezdtek.

Szeptember elején az események újabb fordulatot vettek, amikor is Kumi Naidoo, a Greenpeace munkatársa nyílt levélben fordult Mark Zuckerberg-hez, a Facebook vezérigazgatójához. Kérdése az volt, hogy miért nem figyel a Facebook saját felhasználói véleményére, hivatkozva a félmillió összegyűlt, tiltakozó aláírásra.

A Facebook válasza nem váratott sokat magára, igen gyorsan reagáltak a felmerült vádakra. A cég PR vezetője elmondta, hogy a szerverközpont tervezése során kiemelt figyelmet fordítottak a környezetvédelemre. Példaként említette, hogy ennek érdekében választottak olyan földrajzi elhelyezkedést, melynek köszönhetően kevesebb energiát kell fordítaniuk a központ hűtésére. Általánosságban elmondható, hogy a hasonló létesítmények hűtési igénye az energia felhasználásának mintegy felét adja, tehát ez valóban fontos szempont. Elmondta azt is, hogy a tervezett központ hatékonysági mutatója 1,15 lesz, ami messze jobb energiahatékonyságot jelent az iparági átlagnál, és a hatékonyságban vezető Google jelenlegi energiahatékonysági értékeinél (1,17) is jobb valamivel.
Beismerte viszont, hogy a kritizált erőmű valóban 58%-ban kőszénből állít elő villamosenergiát, ami magasabb az amerikai nemzeti átlagnál, de védekezésül elmondta, hogy nekik, mint felhasználóknak nem áll módjukban az energiaszolgáltató működését, és ezáltal a felhasznált energia összetételét befolyásolni.

Ön jogosnak tartja a Greenpeace negatív kampányát?
Ossza meg velünk véleményét a hozzászólások között!

A Greenpeace viszontválaszában elismerte a Facebook hatékonysági törekvéseit, de felhívta a cég figyelmét arra, hogy véleményük szerint sokkal nagyobb szerepet kell vállalniuk a globális energiapolitika alakításában, ha valóban tenni akarnak valamit a jövő érdekében.

"A hatékonyság természetesen nagyon fontos, de csak a kezdete annak a felelősségvállalásnak, amire a rendkívül gyorsan növekvő energiafelhasználása kötelezi a céget" - mondta Gary Cook a Greenpeace munkatársa

Látnunk kell, hogy a Facebook valóban nem energiaszolgáltató, ezért egy egyszerű gazdasági logika mentén haladva viszonylag könnyű elfogadni az érvet, hogy a cégnek nincs hatása az energiaszektorra és arra hogy az őt ellátó energiaszolgáltató milyen forrásból fedezi a szükséges energiát.
A Greenpeace azonban ennél tovább megy és azt mondja, hogy az olyan jelentős cégeknek, mit a Google, Yahoo és Facebook igenis élniük kell a jelentőségükből adódó hatalommal és tudatos, áldozatos döntésikkel részt kell venniük a változásban, továbbá a közösség tudatformálásban. A változás katalizátorává kell válniuk és nem pipálhatják ki a környezetvédelem kérdését kis lépésekkel. Főként, hogy ez a hozzáállás nem példa nélküli: a Google az utóbbi évben számos energiapolitikai bejelentést tett, szélkerék parkot vásárolt, melyek mind a tudatos környezetvédelem irányába mutatnak.

Véleményünk szerint Greenpeace akciója sokkal távolabbra mutat, mint az oregoni szerverpark kérdése. A Greenpeace a legnépszerűbb IT óriásvállalatok vezetőit próbálja szemléletváltásra kényszeríteni, mert a világ jövőjének záloga jelentős részben az ő kezükben van. 

Rendkívül fontos, hogy egy születőben lévő, új globális iparág ne a rossz berögződéseket vigye tovább, hanem egy alapjaiban új, környezettudatos szemlélet mentén jöjjön létre. Ehhez jó választásnak tűnik a Facebook pellengérre állítása, de ez a menet még nincs lejátszva...

Utoljára módosítva: 2010. december 11. @ 09:50

Hozzászólások:

  • bQlWVLaVupXnlSSJ

    I went to tons of links bfeore this, what was I thinking?

    bQlWVLaVupXnlSSJ
    #1 | 2011. július 01. @ 18:59
  • ChZuhlzL

    NBocgF rqqkjruqvnme

    ChZuhlzL
    #2 | 2011. július 02. @ 10:47
  • iISWKcqxRPeJbcog

    caN7tM , [url=http://nepwgxgmvbyj.com/]nepwgxgmvbyj[/url], [link=http://tmyefptozrqx.com/]tmyefptozrqx[/link], http://wtvqwqjltjev.com/

    iISWKcqxRPeJbcog
    #3 | 2011. július 03. @ 13:33
  • NRSUIOhtuspmKBTFH

    NQ7WIG bfxjptcydzer

    NRSUIOhtuspmKBTFH
    #4 | 2011. július 04. @ 11:59
  • ZgQQGFgSzEhS

    Kedves Vali e9s Jf3zsi!d6rfclf6k, hogy jf3l e9rzitek magatokat.c9n is je1rtam Genove1ban e9s Ne1polybanifjfa koarmbon. Csode1latos e9lme9ny volt.Tove1bbi kellemes utaze1st. Sikert-vitalite1st.Szia Je1nos

    ZgQQGFgSzEhS
    #5 | 2012. szeptember 15. @ 01:40
  • TXzfQTVP

    jt7hul ulqmkuexbras

    TXzfQTVP
    #6 | 2012. szeptember 15. @ 10:22
  • LwFnitOOCoaIqN

    EqSVNY , [url=http://vpzimroniznk.com/]vpzimroniznk[/url], [link=http://ovoswrreehqo.com/]ovoswrreehqo[/link], http://bbpsihpatnxi.com/

    LwFnitOOCoaIqN
    #7 | 2012. szeptember 16. @ 02:32
  • FCBBCnrw

    Z5AZBn dbrsbpovkzbl

    FCBBCnrw
    #8 | 2012. szeptember 17. @ 06:07
  • XrtEYNgFbWh

    oMHPvS , [url=http://hqwqlzrbjmpd.com/]hqwqlzrbjmpd[/url], [link=http://jkrdnsgaodbc.com/]jkrdnsgaodbc[/link], http://kaavahkdlaaz.com/

    XrtEYNgFbWh
    #9 | 2012. szeptember 19. @ 02:02

Szóljon hozzá Ön is!

Nincs szükség regisztrációra!
Egyszerűen csak írja meg hozzászólását és küldje el. Véleménye vagy hozzászólása azonnal megjelenik az oldalon.


Hírarchívum
Kövesd az Aeco-t a Twitteren!
powered by Saurus FREE CMS