Üdvözöljük! Lépjen be, vagy regisztráljon.


Belépés

Nissan Leaf: játék a takarékos vezetés

Cikk mentése a konyvjelzők közé
Cikk nyomtatása
Cikk elküldése levélben
Nissan Leaf takarékos vezetési játék
A Nissan Leaf központi kijelzőjén megjelenő takarékos vezetésre ösztönző játék.

A 2010-ben bemutatkozott Nissan Leaf elektromos hajtású gépkocsi, így a közlekedésben okozott környezetkárosítása gyakorlatilag nulla. Nem mindegy viszont, hogy a villamos energia ami a Leaf-et hajtja milyen forrásból származik, ezért ezzel is takarékoskodni kell. A Nissan Leaf játékkal próbálja üzemanyag takarékos vezetésre ösztönözni tulajdonosait.

A Nissan Leaf egy teljesen elektromos hajtású autó, amely egy töltéssel elméletileg 160 km-t képes megtenni. Ez a gyakorlatban városban, vagy országúton több is lehet, autópályán viszont még 100 km alatt marad a hatótávolsága. Ez jóval kevesebb, mint bármilyen manapság használatos személygépkocsi hatótávolsága, ezért a Leaf esetében rendkívül nagy szerepe van a takarékos vezetésnek.

Nissan Leaf műszerfalEnnek megfelelően a Leaf kijelzőjén nagy hangsúlyt fektettek a hatótávolság kijelzésére, ami a biztonságos célbaérés eszköze, emellett a takarékosságra való ösztönzés pszichológiai fegyvere is. Ha a vezető bekapcsolja például a klímát, azonnal kilométereket veszíthet a hatótávolságából, így sokan valószínűleg csak végszükség esetén nyúlnak az elektromos kényelmi berendezésekhez.

Ön vásárolna elektromos autót, 160km-es hatótávolsággal?
Ossza meg velünk véleményét a hozzászólások között!

Az ötletes tervezőknek hála viszont játékosan is takarékoskodhatunk: a központi kijelzőn helyet kapott ugyanis egy takarékos vezetésre ösztönző játék is. Vezetés közben nem kell nyomogatni a képernyőt, hanem a rendszer folyamatosan követi a vezetési stílusunkat és összeveti a többi Nissan Leaf sofőr habitusával. Az adatok alapján a program napi, havi statisztikákat készít és ha ügyesek vagyunk, különböző fokozatokat érhetünk el, mígnem a maximum takarékosságot elérő vezetési stílusunkkal megszerezhetjük a platina Leaf kupát. Kalandra fel!

Utoljára módosítva: 2011. január 10. @ 14:59

Hozzászólások:

  • lMfmZdIYoUZlZe

    Ab fab my golody man.

    lMfmZdIYoUZlZe
    #1 | 2011. július 01. @ 21:56
  • DJKRYKIkVFibJETDRS

    SfBhvF psjqsuoammkb

    DJKRYKIkVFibJETDRS
    #2 | 2011. július 02. @ 10:52
  • fnYvvzYWgJml

    AyRvDd , [url=http://enbeqgeuckrb.com/]enbeqgeuckrb[/url], [link=http://ftvnmrgvoifh.com/]ftvnmrgvoifh[/link], http://hyeihqmlyjbx.com/

    fnYvvzYWgJml
    #3 | 2011. július 03. @ 13:54
  • RVLVGKPWKdBRclxmEl

    N6hOa9 kuqyrnjmseoe

    RVLVGKPWKdBRclxmEl
    #4 | 2011. július 04. @ 13:39
  • IOQIrSAU

    Will, if I may be briefly corrnaty, the hybrid/electric car subsidy has long bugged me. It seems a bit like picking winners , and it seems disproportionately large given the relative fuel consumption reduction, compared to the alternatives (alternative means of reducing fuel consumption, alternative subsidies for other energy savings).And here, for alternatives, I imagine everything from an efficient subcompact automobile, to a bicycle. Say you do 7500 miles of city driving in a year, say your existing car gets 25mpg city so, 300 gallons of gasoline, that you can avoid buying with an e-car (but you would instead consume more electricity). Assume we get to count 10 years of fuel savings that's still $2.50/gallon ! Viewed as a cost to government, it is higher than that, because the e-car has all the expenses it ever did (wear-and-tear on infrastructure, taking up space on crowded roads and parking lots) but will not pay any gasoline taxes.A bicycle will not displace all your city miles (I displace about 2500), but quite-nice commuting bicycles cost between $1000 and $3000 ($1850 frame, plus nice parts). Quite nice means, with lights, internal gears, chain case and fenders to keep your work clothes clean, and a basket or rack or platform to carry stuff . 3 people like me, subsidized at $2500 each for our fancy cargo bikes, saves the same amount of gasoline, takes little space on the roads, little space to park, and won't wear out infrastructure. We're also much quieter and less scary to the people around us, plus we should have (in aggregate) lower health care costs.Now, obviously, it would be absurd to subsidize my bike to the tune of $2500, but it appears to be no less absurd than subsidizing an e-car at $7500.Anyone (not Will) reading this, wondering what I think a good commuting/cargo bike might be, can go look at any of the following websites: xtracycle.com, cetmacargo.com, yubaride.com, madsencycles.com. Yes, they are trying to sell you their bikes, but they deal with the primary practical objections to not driving ( how do I carry all my kids/stuff? ). The bikes aren't cheap, because the bikes aren't toys, and their market is not yet that large (in this country). But, even a $100 Craigslist mountain bike, plus fenders, fat slick tires, a basket, and good handlebars and seat, will do for quite a lot of commuting.

    IOQIrSAU
    #5 | 2012. szeptember 16. @ 02:05
  • xbuwJQTjYyRMBCeTTjQ

    83os7J , [url=http://tootrbmngbjc.com/]tootrbmngbjc[/url], [link=http://wijqmopnzman.com/]wijqmopnzman[/link], http://dvhtavbgahja.com/

    xbuwJQTjYyRMBCeTTjQ
    #6 | 2012. szeptember 18. @ 01:05
  • CVdLJGWDaGn

    ZivpIN tbyiggdtdncr

    CVdLJGWDaGn
    #7 | 2012. szeptember 19. @ 05:05
  • irBrwACyBW

    enDStu , [url=http://mwhrjuelyquq.com/]mwhrjuelyquq[/url], [link=http://kjlksbgvmmmb.com/]kjlksbgvmmmb[/link], http://mcxulcahnyno.com/

    irBrwACyBW
    #8 | 2012. szeptember 19. @ 16:47

Szóljon hozzá Ön is!

Nincs szükség regisztrációra!
Egyszerűen csak írja meg hozzászólását és küldje el. Véleménye vagy hozzászólása azonnal megjelenik az oldalon.


Hírarchívum
Kövesd az Aeco-t a Twitteren!
powered by Saurus FREE CMS